Min teini syster säger ;)

Min huvuvärk förökar sig o ja har ingen aning om hu ja ska klara av skolarbeten.Ja ser fram emot morondagen. och hoppas denhä huvuärken e över så ja får de mesta klart. Hat objekt tri tusen men pappa sa att ja sku gå o sova ;) o sticka från datorn efter att ja ha tala me min lillebror ikväll :) Imellan sker det underliga ting, tex
 var jag överlyckli ida när pappa ringd o berätta att Sami e hemma över dagen. Det kanske inte värkar destu konstigare för en del men för mig betyder de allt omycke mer. Det betyder att han än en gång blivit bättre fortare än förväntat. Tycker om när läkare int allti har rätt ;)
Massa stök o råddigt kök ida men sen kom ja hem o tala me min syster på skype. Några av de guldkornen ja fann ur den disskussionen:

Noora: sanna mä tökin sun nenää hiirellä ( datamusenspil alltså)

sanna: noora ootsä teini
Noora: Joo-o

sanna:Onks sul parasta kaveria päiväkodissa
Noora: ei
Sanna: aj ootsä kaveri kaikkien kaa?
Noora: No en
Sanna: No kene  kaa sät sit leikit.
Noora: En mä tiiä
Sanna: Vai onks sul mielikuviusystävä?
Noora: Joo
Sanna: Mikä sen nimi on
Noora: Smurffi... ja smurfiina

Iskä: Noora on vähä teini
Noora: Iskä on teini

Tur så har man småsyskon som lyser upp tillvaron. O underbara vänner :) O jo till alla er som funderar ja har nerver och energie kvar :) men ja vill helst int bli helt mega irriterad före nästa månda. Då e ja samma gamla vanliga sanna igen, nu är ja kanske en aning elakare tvillingsyster. ;) Men ja tankar på energie från jsut sånahär stunder då ja får tala me tex min syster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0