Julkalender snack.

Men ja börja just fundera. Hu e de me årets julkalender på buu klubben. Har hört från buu klubbens sida att den heter Julvädret som försvann. Och att den e ganska lika som alla andra julkalendrar. Några barn som doonar någå o sen blir de jul. Tyvärr missa ja den ida. Måst ta och sätta ner mig vid tvn kl 1800 imorgon för att kolla om den går igenom mina julkalenders kriterier. Fast å andra sidan. Kanske de bara e ja som ha blivit gammal och inte ser samma nöjje i julkalendrarna mer. E de möjligt att blir för gammal för att tycka om julkalendrar? Eller beror det bara på attityden? eller är det verkligen julkalendern det är fel på?
Ja vill ha PLÅSTRET fast med den gamla rösten. O massaa ljuus i vårt huuuus.
Ingen av dem är väl sådä rakt ut dåliga julkalendrar ena e väl bara bättre. Plåstret gav bara en speciell jul fiilis, fast å andra sidan ha ju JULEN i sig själv förändrats undr åren. När ja va liten och nån da jul tänkte jag på Julkalendrar, snö, pyntta granen, snögubbar, varmt hus o familjen samlad. Är julen ännu densamma som då, betyder jul ännu att alla samlas och äter i lugn o ro eller att alla barnen pyntar julgranen. Fast tvn ha no allti vari en del av min jul. Kanske lite fel på sätt o vis men ooh så ja älskar dendä ena om snögubben som flyger. Min favorit på hela julen

Så hur är det igentligen. Plåstret eller Julvädret som försvann.
En gammal klassiker eller en modernt barnpogram.
en gammal smutsig råtta mot två söta barn.
Och kommer julen nånsin vara den samma igen.
Kommer vi få snö?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0