Förlåtelse

Hadde såklart glömt lägerplaneringen idag och fick ett telefonsamtal av amelie o fråga att var ja e rikit (A). Men de va nu bara att kasta sig på skotern o iväg, de gick ganska fort sen nämlingen. :)

Imellan kommer man på väldigt irriterande o frustrerande saker ni vet såntdä halvt onödigt som ba kan vara så störande? tex:

När du försöker hitta ett viktigt häfte me små rutiga rutor som de står viktiga saker som MVV i o det där häftet som alltid har stått på din bokhylla nu är kosntit försvunnen.
eller
när du fattar att nån just ljög dig rakt upp i ansikte.
osv.


Ja tycker int alls om sånt nej, men sanningen e att i dedä häfte me småp rutor från mvv stod något extremt viktigt som ja kanske int kan säga här o nu men de handlade om de kommande året och ja skulle sååå vilja hitta häftet och kunna läsa det. Om någon hittar de i Betel kan ni ju kontakta mig ifall ja sku ha glömt de dit som de allti finns en risk för. Får väl kolla alla väskor bara

Ja låg o funderade på förlåtelse igår sådä helt från männsika till människa, och hur jobbit det imellan kan vara att förlåta nån som verkligen har sårat en. Emellan blir man tillockmed och funderar om man ens vill förlåta personen eller personerna i fråga. Och det led då till att jag öppnade min Bibel idag men en speciell orsak, att läsa EXAKT vad Guds ord säger om förlåtelse o ja hittade detta:
"Gör inte Guds helige Ande lessen genomert sätt att handla. Kom ihåg att han är tecknet att ni tillhör Gud och en dag ska bli befriade för evigt. Lägg av med all bitterhet, ilska och alla vredesutbrott. Sluta att förolämpa varandra och såra varandra med hårda ord. Var inte elaka, utan se till att ni är goda och kärlekfulla mot varandra. Förlåt varandra preces som Gud har förlåtit er genom det som Kristus gorde." Ef 4:30-32
och så kom jag o tänka på en sak ja har hört många gånger bland annat av amelie o ida att hur skall vi kunna hata folk som vi igentligen borde vinna för Gud.

Kommentarer
Postat av: amelii

underbart inlägg om verkligt viktiga saker! och jag förstår varför du vill hitta det där häftet! jag hade ett väldigt liknande problem i ett skede och jag visste ungefär vad de stod men inte helt - hittade de häftet för nån dag sen och det var så skönt att få läsa precis hur det var!

2009-08-25 @ 19:51:19
URL: http://amelii.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0